BZN (bericht zonder naam) - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van marco meer - WaarBenJij.nu BZN (bericht zonder naam) - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van marco meer - WaarBenJij.nu

BZN (bericht zonder naam)

Door: Marco van Meer

Blijf op de hoogte en volg marco

03 November 2007 | Vietnam, Can Tho

30 okt t/m 5 november.

Hoe kan het ook anders, maar deze week weer gewerkt.
-Bij de dove kinderen (geen weeskinderen, was eerst verkeerd ingelicht) gaat het nog beter.
Deze week hebben ze allemaal een pen gekregen. Heb gevraagd hier nog meer te mogen werken, krijg echte band met de kids.
- Bij monnikken weinig studenten gehad deze week. Degenen die ik wel heb, zijn lekker fanatiek. Phuong gaat proberen er wat structuur in te krijgen.
- Janneke is za'dag meegegaan naar Herbal Medicin Man. Zij vindt dit toch ook wel relaxed werk en de Medicin Man vond het prachtig.
- Bij de gehandicapten hele grote schilderijen heel hoog gehangen. We worden hier nog handig ook! Verder Engels gegeven.

En natuurlijk vrije tijd:

Vrijdagmiddag met Janneke een echt vrijdagmiddagbierke op.
Restaurant aan haven gegeten en daarna nog wat blijven borrelen (vierde etage tegenover Nambo).
Om 23u alles uitgestorven en nog 2 Hollanders op straat.
Eindelijk is het er van gekomen: Met relaxed karretje (Xe Loi) naar huis gegaan. Heel schandalig maar gewoon
met twee goed functioneren fietsen aan de zijkant (mijn collega had geen zin om te fietsen......)

Zaterdagmiddag met J naar weeshuis in jungle gegaan (Thien An, hier werkt Janneke).
Hele mooie route en heel mooi complex.
Onderdirectrice geeft ons een rondleiding. Grote tuin met allerlei fruit en geneesmiddelen. KInderen worden hier zeer goed behandeld.

Zondag naar Chau Doc. Plaatsje tegen Cambodja aan. 7.30u vertrek. Busreis van +/- 3 uur. Chauffeur kan helaas niet rijden. Z'n voet is zenuwachtig, dus de gas hangt onderin of de gas hangt helemaal niet. Vele bewegende nekken in de bus. Chau Doc is een leuk plaatsje. Op karretjes achter fietsen naar hotel gebracht. Even snel wat gegeten en dan is Janneke helaas niet zo lekker.
Ze gaat naar hotel en ik heb wat door stad gelopen. Vervolgens op karretje achter een fiets rondleiding door stad gehad.Later nog wat geinternet. Als ik bij Janneke ga kijken, is ze gelukkig al beetje beter. Wat gaan eten en nogmaals (nu met J) rondrit door stad door hele arme wijk en op een gegeven moment te voet een brug over en dan moeten we stoppen van "onze gids".
Als we een meter of 20 naar links doorlopen zijn we in Cambodja, " en dat mag nou net niet ". Ook mogen er geen foto's worden genomen.

Maandag. Boottrip Chau Doc. We bezoeken floating houses, fishing farms (mensen hebben vissen onder hun drijvende huizen) en cham (moslims die in/aan het water wonen). 's Middags bezoeken we (achter op motorbikes) Sam mountain. Mooie berg met uitzicht op Cambodja. Op terugweg bezoeken we een pagoda, standbeeld van lady Xu en de graftombe van een Nguyen bevelhebber.
Hierna gegeten en met busje (met chagrijn die alles en iedereen in-/uitlaat, met zieke kinderen en een halve zool als chauffeur) terug naar Can Tho. Snel omgekleed en naar het internetcafe.

• 05 November 2007 - 20:11

Jolanda:

Hoi Marco,
    Alles gaat wel goed denk ik zo te zien aan de foto's en aan je verhalen te lezen. Ik heb je site ook aan Dimphy en Frans doorgegeven zodat zij ook eens kunnen kijken naar jou!
    Groetjes Jolanda Kleemans

• 06 November 2007 - 13:08

Marieke M:

AAARHG... Wat doe ik nog hier in saai, koud, nat, donker Nederland?
    Ik hartje Me Kong Delta!
    Geniet van elke minuut kootje, geloof me, tijd gaat veel te snel voorbij.

• 06 November 2007 - 15:14

Nuijtjes:

Dag Ko,
    Ge verveelt oe eigen nog nie zo te zien!!! Ja, behalve dan die ene "LEURSE DAG". Wij hebben wat tijdschrift- abonnementen opgezegd, omdat we geen tijd meer hebben om ze te lezen! We hebben het veel te druk om jou avonturen bij te houden op de site!! Misschien kun je als je terug bent wel een nieuwe lijn opstarten op de veiling. "De Ko-Kruidenlijn" Beetje verkouden:"Bel ome Ko voor een receptje!" Hardstikke handig. Heb je ook een recept voor de 'katers' van Martijn?? Ge zit vort wel relaxed op die scooterkes en fietsen! We zijn weer helemaal up to date. Veel succes en plezier en tot het volgende bericht! Groetjes, de 'Nuijtjes' Veulen.

• 09 November 2007 - 13:09

Hans B:

Ha Co,

je buurman houd je ook in de gaten, ziet er allemaal goed uit jongen geniet ervan en ik zal geregeld je site in de gaten houden.

gr

hans

• 11 November 2007 - 09:14

Ben En Linda:

He Kootje,

Zo te lezen heb je het helemaal naar je zin! Heel fijn om te horen! Bij de bruiloft van Tanja en Paul hebben we je naam nog netjes op de kerstbal geschreven, dus we zijn je niet vergeten!

Verder gaat het hier op de Leur zo zonder ons Kootje nog best goed, de wieken van de molen draaien nog steeds, schattige eendjes zwemmen nog door de haven, er wordt overal nog druk gebouwd en de regen valt nog steeds romantisch met bakken uit de hemel, tis alleen wat stiller zo zonder jou...maar dat halen we strakjes nog wel in als je terug bent. Voor nu eerst nog lekker genieten daar aan de andere kant van de wereld. Time flies, dus ieder momentje vastpakken en denken: wow hier ben ik dan toch maar mooi in Vietnam!

Have fun!

Hadoe!

Groetjes
    Ben en Linda

• 11 November 2007 - 12:11

Ingrid:

He Kotje,

Het was even googleën maar toch je site gevonden. Ben niet zo goed in onthouden van namen........................

Maarrr wat ben je goed bezig daar zeg! Begin beetje jaloers te worden, je doet het toch zo maar weer! Ik hoop dat je nog veel toffe, mooie en boeiende dingen gaat doen! Geniet er van want zoiets doe je niet elk jaar!!!

Liefs Ingrid

• 12 November 2007 - 21:36

Pee & Marion:

Ha Ko'ke,

AANSLUITUH MAAR IN CANTOH ;)

Carnavalslied Liesbos 2008
    (Melodie:Het dondert en het Bliksemt van Guus Meeuwis)

La laaaa, la la la la la la La laaaa, la la la la la la
    La laaaa, la la la la la la La la la la la la

Refrein:
    Zeg kunde gij 't Vinne,
    want het is weer Carnaval.
    Dan veranderen de namen
    hier in Brabant overal
    Want Den Bosch wordt Oeteldonk
    en ons Breda wordt Kielegat
    Maar hoe heet nou da Liesbos,
    ja ik zou nie wete wat

Couplet
    Ik was laatst aan het fietsen
    Met carnaval naar Leur
    Maar ik kwam daar bij 't Zwaajgat
    dus ik dacht ik rij maar deur
    Zo kwam ik in Zeeland
    En toen draaide ik maar om
    Ik ben er nu wel achter
    Ja ik was een beetje dom

Refrein en hierna La laaaa zoals aan het begin
    Ik had een goeie kennis
    En die wou graag naar mij
    Dus ik zeg kom naar het Liesbos
    Tussen bos en hei en klei
    Hij belde even later
    Had IKEA net gehaald
    TomTom kon ons niet vinden
    Dus hij was compleet verdwaald

Refrein + La laaaa

We zitte hier in Liesbos
    Gezellig bij mekaar
    En vooral naar Carnaval
    kijken wij uit het hele jaar
    Maar kijk je of je ergens
    onze carnavalsnaam ziet
    Dan kun je ons niet vinne
    Want die hebben we dus niet

Refrein + La laaaa

En dan met de muzikale begeleiding van ut Boskappelleke (ja helaas zonder die onvervangbare baspartij whahahaha)

Binnenkort live te horen op www.liesbos.nl

Vnavond ook nog f met Wally weeste zwemme, 46 baantjes, shampoo van Wally, bakkie in de kaantine en de week kan weer beginnen. PP en de heer CB kunnen wel een preek van de diktator gebruiken m.i.

Geniet ze daar!!

Grtz Pee & Marion

• 15 November 2007 - 18:43

Vriend:

Hoi Vriend,
    Wie is da Janneke daar bij jou in de buurt? Klinkt wel interessant; ik wil daar wel alle details van horen. Nu ga ik een lekker zonnebankje nemen, en hopelijk wordt ik daar net zo bruin van als gij daar in da warm land.
    afzender ex Keesje trommel

• 16 November 2007 - 11:59

Henrique:

Hoi Co!

Hoe gaat het met je? Regent het al wat minder? Nog goed naar je zin daar? Nog verdere plannen gemaakt voor de aankomende weken/ maanden?

Hier alles goed. De eerste sneeuw is hier van de week gevallen en 's nachts vriest het flink.

Groeten!!!

Henrique

• 19 November 2007 - 13:26

OOOOOOOme Jos:

Hoi Co alles in orde ? op je site te zien vermaak je je wel. Bij ons is alles in orde. Nederland heeft zich na een hele slechte wedstrijd tegen Luxemburg geplaatst voor het EK (1-0).
    Dus komende zomer kunnen we ons weer gaan ergeren aan de vele beter weters,
    En doen daar zelf natuurlijk flink aan mee. Ik houd jou site in de gaten en zie wel wat voor avonturen je meemaakt.
    Geniet er van!!!

ziet er goed uit KO dsc02

• 19 November 2007 - 22:56

ZCLB:

For the record:
    Wally vnavond 24 baantjes, Pee 50 (Merk je de stijgende lijn ff op?)

PP geen zin, CB moest al weer vergaderen

De natte groeten en een zwembadlach aan de Diktator

• 22 November 2007 - 06:18

Schetske:

oewist ko? donderdag toeteren?