Ook week 43 en daarna was Ome Ko in Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van marco meer - WaarBenJij.nu Ook week 43 en daarna was Ome Ko in Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van marco meer - WaarBenJij.nu

Ook week 43 en daarna was Ome Ko in Can Tho

Door: Marco van Meer

Blijf op de hoogte en volg marco

30 Oktober 2007 | Vietnam, Can Tho

WEEK 43 EN BEGIN 44

GEWERKT

Het lesgeven gaat lekker.
Bij de Khmer monnikken en Cambodjaanse studenten (zie bovenste pagoda in Can Tho in de lonely planet)
is het niveau zeer uiteenlopend. Dit is wel zeer moeilijk. Ik kan helaas niet kijken
hoe de vorige vrijwilligers dit hebben gedaan, want ik ben de eerste hier.
Als ik het over voetbal heb, zitten ze in ieder geval wel allemaal op het puntje van hun stoel.

Bij de disability school (dove weeskinderen) begint het steeds meer op lesgeven te lijken. Vooral
de uitspraak van woorden vinden ze zeer interessant. Sommige horen een beetje en anderen kijken
naar je mond. Ik heb ze allemaal een tandenborstel gegeven (van geld wat ik van een donateur heb
ontvangen). Reacties waren weer overdonderend. Ik heb 65 (kids) * 24 (klop per kid) = +/-1560 schouderklopjes gehad.

Nhip Cau (lichamelijk gehandicapten)
Ik oefen met de directrice wat Engels. Ze heeft me uitgenodigd om begin december mee naar
een heel groot kamp te gaan voor gehandicapten in Saigon. Haar plan is om met twee bussen
gehandicapten vanuit Can Tho te gaan. Daarbij heeft ze nogal wat hulp nodig. De directrice regelt veel voor gehandicapten van Can Tho.
Ze is de voorzitster van een overkoepelende organisatie.
Ook internationaal is ze heel fanatiek bezig. Ze is oa in Japan geweest voor een bijeenkomst voor gehandicapten.
In de fabriek doe ik af en toe wat fysieke werkzaamheden. Ik ben echter vooral bezig de gehandicapten wat Engels te leren.

Herbal Medicin Man
Medicijnen maken. Vaak komen hier gehandicapten van Nhip Cau bij zitten om me te helpen
Er worden dan dus lekker veel medicijnen gemaakt en zij oefenen dan mooi wat Engels.

VRIJE TIJD

's Maandags altijd vrije dag.

ma 22 okt niet veel bijzonders gedaan (boodschappen/schoonmaakster/reparatietjes aan huis/was/internet/uit eten)
Deze dag had dus net zo goed op de Leur kunnen gebeuren.

za 27 okt met zoon van kroegbaas naast Herbal Medicinman naar een pagoda in de jungle geweest.
Vantevoren met heel het gezin gegeten. Moeder probeert me aan haar dochter te koppelen......
Had ik nou maar van begin af aan gezegd dat ik getrouwd was. Laat me met rust! Ik val op Zweedse en niet op Vietnamese!
De tocht naar de pagoda is heel mooi. De pagoda is ook zeer de moeite waard. Rond pagoda wat gewandeld en hier en daar
wat gedronken. Was leuk alleen een beetje jammer dat we elkaar niet kunnen verstaan. Bij terugkomst is er in het cafe een
man die in Amsterdam heeft gestudeerd. Eindelijk kunnen we nu via die man wat met elkaar communiceren.

Kaarten
Deze week zijn Janneke en ik wat gaan kaarten. Leuk en spannend. Prijs voor de winnaar is een etentje bij Nambo.
Mare wat eerst een hele aardige meid bleek te zijn, blijkt nu toch ook weleens iets minder aardig te kunnen zijn........
En dit is zwak uitgedrukt. ;-)

Spinnen
Er zitten een paar hele grote jongens en meisje in ons huis. En die ene meid had op een gegeven moment een paar
honderd kleine spinnetjes. Gelukkig bijna allemaal in een van de drie badkamers. Twee spuitbussen leeggespoten en deur
dichtgetapet. Vandaag (di 30/10) deur geopend en ......... WE HEBBEN GEWONNEN............. Allemaal dood.

zo 28 okt Met Phuong en Khmer monnikken gelucht. Tot 12u mogen ze eten. Was gezellig en we waren klaar om half een?
's Avonds op een boot op de rivier gegeten. Lekker gegeten, VERSCHRIKKELIJKE muziek. De boskapel is zo slecht nog niet.

ma 29 okt
Met Janneke om 6.30u naar de Floating Market. Vele boten met koopwaar dat Vietnamezen aan elkaar verkopen.
Tussendoor varen wat irritante toeristen. Verder mooie tocht op de Mekong Delta. Ook nog een fruittuin bezocht.
In het centrum van de stad zien we later een grote groep Budha's met een hoop mensen met bloemen erbij.
Ze lopen richting wat boten en varen naar de (gedeeltelijk ingestorte) nieuwe brug. Dit is een herdenking voor de
slachtoffers precies een maand geleden.
's Avonds Janneke getracteerd op eten bij Nambo. Zij heeft de kaartcompetitie gewonnen. Al moet je niet vragen hoe.
Ik win zeker de volgende!

En nu gaan we weer een weekje werken!

Iedereen het allerbeste

groet Ko

  • 30 Oktober 2007 - 18:18

    Werner En Marieke:

    Hallo Ko,
    leuk om te lezen allemaal hoor, toch een hele andere wereld. Fijn dat je met je engels en andere kwaliteiten je nuttig kunt maken. En met hoeveel mensen en hoelang heb je over het hakresultaat gedaan?! Leuk om te lezen dat je ook op de vrouwen let, wie weet wat daar nog uitkomt?! Indrukwekkend allemaal! Hier bij ons gaat alles zijn gangetje.

  • 30 Oktober 2007 - 22:39

    De Rijk:

    Hee Coba, alles goed daaro? Ge begint daar oewen draai wel te vinden denk ik. NAC heeft zondag met 2-3 van AZ verloren, wel goed voetbal. Sonja en Freek zijn mama en papa geworden. Spreek je later.
    Houdoe

  • 30 Oktober 2007 - 22:42

    De Rijk:

    Even een aanvulling van mijn vrouw: zegt dan da Sonja een zoon het gekregen en dat ie Gijs heet, snuggere...Bij deze... Goeienavond...

  • 31 Oktober 2007 - 19:15

    Jack:

    zo te lezen een hele verandering met uitzondering van de maandag (toch nog een vast ritme, zoals ik gewend was).
    in breda gaat het zijn gangentje, zoals gewoonlijk
    de groeten, jack

  • 03 November 2007 - 07:07

    Gerard:

    koowukeujjjjj.....
    ge moet toch us aan da bandje op dieje boot us vragen of ze nie 'file op dun afsluitdijk' kunnen speule..
    eeej, of nog un beter idee: gij wor zullie STRENGE leraar

    grg

  • 03 November 2007 - 09:03

    Henrique:

    Co!

    Mooie zijde sjaal heb je zag ik op de foto :-). De 'waterfiets' gebruik je daar ook zag ik? Hier alles ok, trip naar Bangkok was een mooie ervaring.

    Zoals ik lees, geniet je er wel allemaal van: voor een Zweedse zit je misschien op de verkeerde plek maar de Vietnamese markt mag er zeker ook wel zijn vind ik toen ik daar onlangs een kijkje nam. Anyways.... geniet ervan! Kijk uit naar nog meer mooie verhalen!

    Nog steeds Heineken of overgestapt op Saigon bier?

    Groeten,

    Neef Henrique

  • 04 November 2007 - 12:45

    PP:

    Spannend allemaal hoor.!!!
    PP kijkt al weer uit naar je volgende bericht/avontuur.
    afz: PP

  • 18 November 2007 - 17:57

    Mieke:

    Héé Ko,

    Hoe gaat het? De rat kalender is klaar en gaat morgen op de post naar Vietnam! Veel plezier nog!

    Groet, Mieke

  • 22 December 2007 - 18:34

    Jan Maassen:

    De letters NAC heb je ze al wel bijgebracht zeker?
    Als je weer zo'n Vietnamese moeder met huwbare dochter tegenkomt hou je je maar voor: "En leidt mij niet in bekoring". Vroeger baden we zoiets. Hielp trouwens niet altijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marco

Marco van Meer

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 148458

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Stepping Stones

19 Januari 2011 - 17 Maart 2011

bouw school te Kok Thnot Village

08 December 2009 - 10 Februari 2010

Asia part II

30 September 2007 - 31 Januari 2008

Vietnam 2007-2008

Landen bezocht: