Ko nog steeds in Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van marco meer - WaarBenJij.nu Ko nog steeds in Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van marco meer - WaarBenJij.nu

Ko nog steeds in Can Tho

Door: Marco van Meer

Blijf op de hoogte en volg marco

22 Oktober 2007 | Vietnam, Can Tho

VRIENDEN EN VRIENDINNEN!
IEDEREEN BEDANKT VOOR DE REACTIES VOOR MIJN VERJAARDAG. DEED ME HEEL ERG GOED!

Enkele opm:
- Bij het vorige bericht heb ik nu wat foto's geplaatst.
- Mijn mobnr hier is (Ned gsm staat meestal uit) +84936162615.
- Mijn adres is:

69B24 Khu Dan Cu 91B
P.An Khanh, Q.Ninh Kieu, TP.Can Tho Vietnam

Je hoeft niet te schrikken van de verslagen, deze zijn zijn nu nog ff per dag, maar dit zal spoedig gaan veranderen in per week...........
Ik kom dadelijk toch weer in een redelijk vast ritme. Af en toe heb ik een vaag detail toegevoegd zoals "cafe naast kerk". Voor jullie irritant, maar voor mij heel herkenbaar. Excuses daarvoor. Echter deze site is ook meteen mijn dagboek, daarom af en toe zulke details.

WO 17 OKT:
ochtend:Computerles/logo maken kantoortje Nhip Cau.
middag: Khmer Monnikken.
Praat eerst uurtje met leider. Dan rondleiding over het complex.
In tempel hoor ik een "Brabante Engelse" hello.
Ja hoor,..... Eindhoven. Met hun en de hoofdmonnik wat gedronken.
Daarna Engels gegeven aan de studenten. Eerst 6 personen, later +/- 15.
Ging best leuk, alleen erg veel niveauverschil. "Houdoe" hebben ze echter al wel
allemaal redelijk onder de knie.Dan een "buitje". Dit is niet het eerste deze week.......
Blijf schuilen en krijg wat te eten. Vervolgens hoofdmonnik nog wat Engels gegeven.
Om 19u lekker door regen naar huis gefietst. Lekker fris. 1e keer dat ik NIET zweet.
Avond: oa dagboek van laatste dagen geschreven. Nu: blik leeg en naar bed.

DO 18 OKT:
ochtend: Medicijnman. Wederom gezellig. Uurtje gewerkt. Patiente vraagt of ik mee naar
haar huis ga kijken. Blijkt cafeetje te zijn. Ontmoet haar dochters en haar zoon.
Met haar zoon even gebiljart. Wie dit heeft gewonnen, doe er helemaal niet toe........
Nhip Cau: Schilderijen omlijst en met de mensen Engels gesproken.
middag: Nhip Cau computer.
avond: Disability School (dove weeskinderen)
Lokaal is donker en op slot (navraag bij Phuong: doen ze expres, zodat kinderen niet
weten dat er iemand komt. Als ze iemand verwachten en die komt niet, dan zijn ze heel emotioneel).
1e keer alleen met deze kinderen. Ging goed (vind ik zelf dan). Naar huis. J heeft me maar 1 keer gebeld
en een paar keer gesms't. Heb me dus redelijk aan de dove kinderen aangepast............ ;-)
Ze heeft de sleutel vergeten. Ze zit in de buurtkroeg. Daar gezellig wat geouwehoerd ook
met buurman. Mogen bij hem binnekort gaan eten.

VR 19 OKT:
Internetcafe. 's Middags Budhisten. Erg druk. Loopt een hoofdboedha rond.
Les gegeven. Niveau van echt NUL tot aan 2/3 vmbo.
's avonds gegeten aan de haven en cocktailtje bij Cappucino.

ZA 20 OKT:
Herbal medicin man. Planten gehakt met 1 vd jongens van Nhip Cau. Heel goed aan zijn Engels kunnen werken. Op deze manier praten ze toch makkelijker Engels dan in een klas. Avond met J en P gegeten bij een aparte tent.
Met scooter naar binnen en je kunt er alles krijgen: rat/vleermuis/leguaan/das etc.
Dit is volgens Phuong niet echt standaard in Vietnam. "Men eet in Vietnam voor onze begrippen
redlijk normaal". Later in cafeetje naast kerkje wat gedronken. Op tijd naar bed. Morgen om
half acht aan de haven staan.

ZO 21 OKT:
Iedereen nogmaals bedankt voor de felicitaties.
We gaan met 5 weeskinderen naar een eilandje/pretpark.
Aan de haven is een soort van zeskamp aan de gang.
Met boot over de Mekong Delta naar het eilandje. Vele boten, oude huisjes en later veel groen.
Komen in de buurtje van ingestorte brug. De kinderen zijn heel leuk en kunnen bijzonder smakelijk eten.
Mooi eilandje. Met J nog wat bij de haven blijven hangen. 's Avonds met J en P gedronken bij
leuke tent "in het water". Daarna kleine kroeg met livemuziek.

En vanaf nu zal het dus wel een beetje een verslag per week gaan worden....... Moet voor de lezers ook nog een
beetje boeiend blijven he?!

  • 22 Oktober 2007 - 07:41

    Gerard:

    eej koow, we hebben er nog een gedronken op jouw verjaardag, afgelopen zaterdagavond bij de smartlappen, alsnog proficiat eej
    hoe bestel je dat trouwens een dagschotel in vietnamees?

  • 22 Oktober 2007 - 08:07

    Veronica Vernooij:

    Hoi Marco,
    Ook namens ons van harte proficiat met je verjaardag. Ik heb wel eens een snelcursus Breedaos gehad, maar er is niet veel blijven hangen, in het nederlands dan maar. Met heel veel belangstelling heb ik al je berichten gelezen, wat een ervaring en dat van het weeshuis kan ik goed begrijpen, onrecht tegen kinderen en/of dieren is zo afschuwelijk. Ik heb je mail doorgestuurd naar Jacky B en Manuella, ik verwacht dat zij ook wel een reactie zullen sturen. Hier gaat alles zijn gewone gangetje, het weer is nog niet te beroerd en het is herfstvakantie. Marco het ga je goed en ik kijk echt uit naar je wekelijkse verslag. Groet, namens alle collega's.

  • 22 Oktober 2007 - 08:42

    Sjef :

    heb je weer eens wat beleefd '
    nou groetjes van sjef buynsters

  • 22 Oktober 2007 - 10:22

    Huurder, Neef, Vrind:

    Dag verhuurder, neef, vrind,

    Mooi om te lezen en prachtig om te zien. Het lijkt precies op de plek waar ik een dikke week geleden nog was. Zo mooi! Zou zo weer terug willen!

    Hoop dat het met jou daar allemaal goed gaat, maar dat gaat ongetwijfeld lukken! Het is wennen, het is natuurlijk een compleet andere wereld maar daarom ook wel heel erg mooi en spannend! Vind het echt super knap wat je doet en heb daar echt bewondering voor. Vooral overal van genieten Ko!!!

    Heel veel geluk en mooi dat we via je site op de hoogte blijven!!! Blijven schrijven...

    Groet,

    huuder, neef, vrind


  • 22 Oktober 2007 - 12:32

    Monique:

    ej ko nog gefeliciteerd met je verjaardag ej. en je verslagen zijn echt mooi om te lezen vind het knap dat je zulke dingen gaat doen. nog veel succes daar en op naar het volgende verslag
    groetjes

  • 22 Oktober 2007 - 18:06

    PP:

    Engelse les geven lijkt me tof.
    Maar spreek jij al een paar woordjes
    vietnamees..??

    Ik denk dat je dat snel zult oppikken

    Lijkt me voor de kids daar ook leuk om te horen hoe Ome Ko, hun taal leert

    Afz:
    PP

  • 23 Oktober 2007 - 17:05

    Iefke En Jopke:

    Hoi,
    Wat ziet je slaapkamer er luxe uit. Verder lijkt het ons erg mooi daar en heb je een grote klas kinderen. (aan dat groepje met kinderen geef jij toch Engelse les?)Ons mama vindt dat je al lekker bruin bent.

    Groetjes de fam Kleemans........

  • 24 Oktober 2007 - 20:44

    Ronaldo:

    Voetbal gekeken real madrid net gewonnen

  • 24 Oktober 2007 - 20:47

    Ronaldo:

    Het is best wel druk . vandaag engelse geweest iedereen op de de tenen lopen. Het leven gaat door en je heb het naar je zin .groetjes en het wordt koud in nederland.Roanldo

  • 25 Oktober 2007 - 12:04

    Karin (Tilburg ;-) ):

    Ha Marco,

    Wat een geweldige verhalen. Heb hardop zitten lachen net! Heerlijk. Zou zo met je willen ruilen en ik krijg spontaan het vrije gevoel van mijn vrijwilligerstijd terug!

    Geniet van alle situaties en spontane ontmoetingen.

    Groetjes,
    Karin

    PS: natuurlijk ook van mij nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nu hoor je er echt helemaal bij ;-) !

  • 25 Oktober 2007 - 17:29

    Christian:

    Nog gefeliciteerd, ik wist niet dat je jarig geweest was. Met die buurvrouw heb je het ook best getroffen, had slechter gekunt ;-) Verder veel plezier en tot binnenkort.

  • 27 Oktober 2007 - 21:15

    Christ En Anny:

    Hoi, Marco.
    Leuk om je site te bezoeken en zo een beetje over je schouder mee kijken.
    We zijn blij voor jou dat jij je droom waar durft te maken en dat je straks niet meer hoeft te zeggen, had ik maar............. Wij wensen jou heel veel succes en vooral genieten.
    heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel groetjes uit ons Liesbos. Christ en Anny B.
    Doeiiiiii

  • 28 Oktober 2007 - 10:01

    Ton:

    Hoi marco

    Bij deze wil ik je nog veel plezier toewensen in vietam Dat je maar veel leuke dingen mag doen en zien .Ik zal je verslagen lezen zodat ik een beetje op de hoogte blijft. Veel plezier.

    gr ton uit teteringen

  • 29 Oktober 2007 - 20:42

    Richard En Jaymie:

    He die Ko,
    Jawel, we hebben de site ook gevonden. Ziet er indrukwekkend uit. Doe je goed, Ko! Geniet er maar van, wij blijven je volgen!
    Gr Richard en Jaymie

  • 29 Oktober 2007 - 21:15

    ZCLB:

    Nieuws voor de diktator:
    vanavond gewoon weer ff 40 baantjes gedaan.

    Een groet aan de diktator van de leden

  • 22 December 2007 - 18:18

    Jan Maasssen:

    Interessant dit alles te lezen. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wist niet meer op welke dag je die vierde. Maar het nieuwe jaar is nog lang , nietwaar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marco

Marco van Meer

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 148459

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Stepping Stones

19 Januari 2011 - 17 Maart 2011

bouw school te Kok Thnot Village

08 December 2009 - 10 Februari 2010

Asia part II

30 September 2007 - 31 Januari 2008

Vietnam 2007-2008

Landen bezocht: