Ko in Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van marco meer - WaarBenJij.nu Ko in Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van marco meer - WaarBenJij.nu

Ko in Can Tho

Door: Marco van Meer

Blijf op de hoogte en volg marco

20 Oktober 2007 | Vietnam, Can Tho

ZO 14 okt:
Uitgeslapen!
's Middags met Phuong naar directrice van Nhip Cau (lichamelijk gehandicapten).
Ga haar assistent wat helpen met de computer (oa logo maken) en allerlei werkzaamheden bij de gehandicapten doen. Na dit bezoekje neem ik met Phuong in een cafeetje alle projecten door. Avond: met Janneke en Phuong gegeten. Hierna thuis nog wat me Janneke gepraat en ik besluit NIET naar het city orphanage te gaan. Hier zie je veel ellende en de kinderen worden slecht behandeld. En daar kan ome Ko niet zo heel erg goed tegen.....
MA 15 okt:
ochtend zie gisteren.
Janneke laat me de Makro pardon Metro zien. Dit is gewoon echt de Makro. Hij zit om de hoek en we hebben een pasje! Ik had dus helemaal NIETS hoeven kopen thuis. Dan snel naar huis want Phuong komt om 14u.
16.30u: How are you? I am sorry......
"Ach maakt niet uit joh".
Phuong gaat met me langs Herbal Medicin Man. Gratis buurtdokter met alternatieve geneeswijzen. 's Avonds met Janneke gegeten bij Nambo in de toeristische wijk. Hier zie je wat meer blanken. Dan een grote taart en "lang zal tie leven!".
Ja, een Ned. reisgroep. Dan naar bed, want dinsdag moet ik WERKEN!!!
DI 16 okt:
Om 8u op de fiets naar de Herbal Medicin Man. (Is weer eens wat anders dan op de fiets naar de Vaailing). Op het moment dat ik m'n fiets wegzet wijst de HMM me op een halfdode slang die hij heeft gevangen. En lachten die vent, ik kan al zijn 4 tanden zien. Zijn praktijk is open en er zijn 3 patientes. Ik mag takken in kleine stukjes hakken. Dit gebruikt hij als medicijn. Het moment dat ik een of ander glibberig beest langs voorraadvaten zie glijden vind ik niet overdreven leuk. Na 1,5 uur moet ik mee wat gaan drinken bij een cafeetje naast hem. We verstaan elkaar niet. Hij spreekt +/-10 Engelse woorden, maar die spreekt hij onverstaanbaar uit. Een hele oude typische Vietnamese man (lange grijze sik) komt erbij zitten. Hij kijkt me 5 min aan en geeft me een hand. Ik ben ok in zijn ogen. Vervolgens lopen er telkens patienten (kennissen uit de buurt) naar zijn praktijk. Hij roept en ze komen er allemaal bij zitten. Ik versta er niets van, maar 't is heel gezellig en 't bekende gemoedelijke dorpssfeertje. 10u naar Nhip Cau. Lichamelijke gehandicapten (benen functioneren niet). Hi how are you etc 15x. Dan naar werkplaats. Hier zijn 2 lieve kinderen kleine gitaartjes aan het maken. Ze maken hier allerlei dingetejs van coco's-materiaal. Oefen +/-15min Engels met ze. Nog wat schilderijen verplaatst en een uurtje Engels gegeven aan +/-5 personen.
Lunch thuis met Janneke.
Middag. Makro en stad wat verkend. En nee ik ben NIET getrouwd!
Avond. Met Phuong naar Disability school (dove kinderen). Ik kom aan. Wow 60 kinderen! Ze zijn allemaal blij me te zien, raken me aan, geven me een hand en ze trekken me mee naar een lokaal en geven me een krijtje in m'n hand. En daar sta je dan. Gelukkig is Phuong erbij. Samen doen we wat spelletjes met de kinderen. Woord opschrijven in Engels wat zij dan moeten tekenen, galgje en later krijgen ze allemaal een kaart met tekening+bijbehorend Engels woord. Dit schrijven/tekenen ze vervolgens een voor een op het bord. Tenminste de eerste 5, de 55 daarna gingen allemaal tegelijk......... Op het einde krijgen ze van Phuong tandpasta en zeep. Dit heeft hij gekocht van het geld van een donateur. Blij die kinderen! Dan moeten ze naar bed. Ze raken me allemaal nog een keer aan. Zie hun slaapvertrekken. 't Kan, maar niet meer dan dat. Naar huis, snel wat brood en met J naar "cafe op de hoek". Ze herkennen ons. Lekker wat gedronken. HEINEKEN 50m van huis!

  • 20 Oktober 2007 - 09:56

    Marcel:

    Ha Ko,
    Klinkt wel gaaf allemaal. In ieder geval goed om te horen dat je t zo naar je zin hebt daar! '
    Hebben ze daar ook goeie loempia's eigenlijk?

  • 20 Oktober 2007 - 10:44

    Evelien:

    Hee Marco,

    Leuke verslagen, volgens mij heb je het erg naar je zin! Echt leuk en geniet ervan!

    Groetjes Evelien

  • 20 Oktober 2007 - 11:47

    Paalke:

    Hey Co! Zo te lezen gaat het je daar goed af! Een stam kroeg met Heineken... mhhh, Jupkes introduceren? ;) Have fun daar!

  • 20 Oktober 2007 - 12:45

    Gerard:

    eej ko,
    klinkt allemaal goed, je hoef je in ieder geval niet te vervelen.
    eej ko, hebben ze daar geen juup? maar ja heineken: das ook weer net als de wekelijkse donderdagavond bij de boskapel,
    veel plezier verders eej,
    gr g

  • 20 Oktober 2007 - 13:25

    Kaat:

    Hey maatje,

    Ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt daar, maar zo te lezen komt dat wel goed. Leuk om een beetje bij te houden wat je daar allemaal meemaakt. Ga je alvast feliciteren dan ben ik een ieder geval optijd. nou Co van harte en maak er wat leuks van. Wij nemen er wel een op jou morgen....!!!

    Grxxtjes Kaat

  • 20 Oktober 2007 - 17:55

    PP:

    Hee, ko
    Dus je hebt een goede vlucht gehad.
    Interresant om te lezen hoe het daar is.
    Goed idee deze site.
    Ik volg je op de voet hoor. !!!
    (eeee, wel vanaf een afstandje via deze site dus)
    Afz:
    PP die je op de voet volgt.

  • 20 Oktober 2007 - 18:44

    Gwenda En Familie:

    Cooooo!!!!

    Wij willen je vanuit het koude NL graag feliciteren met je verjaardag!!
    Hoop dat je die daar ook een beetje kunt vieren. Nog heel veel plezier en succes toegewenst.

    Tot de volgende keer maar weer.
    Zou je mij kunnen toevoegen aan de mensen die je op deze manier op de hoogte houdt. Vinden we wel leuk:
    gwendanuijten@hotmail.com

    Groetjes Jac & Ada & Corné & Gwenda

  • 21 Oktober 2007 - 08:00

    Arno En Judith:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!

    Groetjes Arno, Judith, Iris, Mats

  • 21 Oktober 2007 - 09:12

    Ben En Linda:

    Lang zal je leven!!! Happy Birthday!! Hieperdepiep, HOERA!!! Veel plezier daar en drink maar een lekker biertje daar op je verjaardag, doen wij dat hier ook!!

    Liefs, Ben en Linda

  • 21 Oktober 2007 - 09:58

    Pee & Marion:

    ngày sinh hnh phúc và có mt phe (ng) p!!

    (Anders laat Phuong 't ff vertalen ;) )

    Proost maatje!!

    De glas heffende groetjes uit Breda,

    Pee & Marion

  • 21 Oktober 2007 - 12:04

    Jack Van Halteren:

    hoi maro,
    goed van je dat je dit bent gaan doen heel veel succes en geniet van je verblijf daar

  • 21 Oktober 2007 - 12:23

    Jos & Adrie:

    Kootje, proficiat met je verjaardag. Maak er een fyne dag van. Een mooie tyd gewenst.

  • 21 Oktober 2007 - 14:53

    Henk, Dessy En Henri:

    Kootje. Leuk om jou op deze manier te volgen. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik herken je indrukken die je tot nu toe hebt opgedaan. Maak er iets leuks van en mocht je tijd over hebben wip in november even over naar Kalimantan. Ik blijf je volgen.
    henknuijten@wanadoo.nl of henknuijten@hotmail.com

    Heel veel succes en denk aan je gezondheid.
    sampai jumpa.

  • 21 Oktober 2007 - 15:59

    Henrique:

    HIEP HIEP!!

    Ik had je al een sms-je vandaag gestuurd.
    Hij leve hoog Hij leve hoog...ja hoog!

    Ik drink een biertje hier op je en jij Heineken of Saigon bier!

    Kijk uit naar nieuwe berichten!!

    Henrique en Marta

  • 21 Oktober 2007 - 16:47

    Jeanny:


    Hoi Marco.
    Van harte gefeliciteerd, en een mooie tijd toegewenst.

  • 21 Oktober 2007 - 17:55

    Edwin En Griet:

    Hoi ome Ko,

    Ik had al een digitaal kaartje gestuurd, maar dit is ook wel leuk om je nog een keer proficiat te wensen.

    Leuk dat je iedereen op de hoogte houdt via deze website.

    Geniet er van.

    Groetjes
    Edwin, Griet, Ashley en Kaylee

  • 21 Oktober 2007 - 18:36

    Marcel En Evelien:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een mooie dag en geniet ervan!

    Groetjes Marcel en Evelien

  • 21 Oktober 2007 - 20:41

    Buuf:

    hoi buurman,proficiat uit etten leur.nog vele jaren. mooi verslag,geniet en pak er een pintje op. gebak houden we tegoed.dikke zoen,buuf

  • 22 Oktober 2007 - 08:45

    Sjef:

    hè co ik denk dat je er heel erg zin hebt daar nou bij de band gaat toppie
    nou doei

  • 22 Oktober 2007 - 16:51

    De Rijk:

    Coba, wir mar us un keer te laat
    mar toch nog van harte gefeliciteerd met je 35ste verjaardag.
    Johan Carolien Marieke Evelien
    P.S. Aan de mail lezen en verslag doen heb je zo te zien al een redelijke dagtaak.
    Komt goed eej!

  • 22 December 2007 - 18:08

    Jan Maassen :

    Wat een verschil van werelden als je je rapportje lees. je zul je op zijn tijd wel eens ongemakkelijke voelen met die mannenbroeders die je aankijken. Dat contact met die kinderen maakt wel indruk, lijkt mij. Ook zij tonen dat ze blij zijn met jouw aanwezigheid en hulp!

  • 02 Januari 2008 - 19:31

    Fam V Halteren:

    hoi marco, de allerbeste wensen nog voor 2008 !! groetjes van de fam van halteren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marco

Marco van Meer

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 148461

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Stepping Stones

19 Januari 2011 - 17 Maart 2011

bouw school te Kok Thnot Village

08 December 2009 - 10 Februari 2010

Asia part II

30 September 2007 - 31 Januari 2008

Vietnam 2007-2008

Landen bezocht: