Houdoe Saigon, goeiemiddag Can Tho - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van marco meer - WaarBenJij.nu Houdoe Saigon, goeiemiddag Can Tho - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van marco meer - WaarBenJij.nu

Houdoe Saigon, goeiemiddag Can Tho

Door: Marco van Meer

Blijf op de hoogte en volg marco

20 Oktober 2007 | Vietnam, Hanoi

za 13 okt:
Ontbeten. Brood en jam. Nog maar even voorzichtig beginnen met dat eten hier.
Met taxi door het DRUKKE Saigon naar kantoor van busmaatschappij. Kaartje gekocht voor Saigon-Can Tho. Zie daar een aardige "Engelsman". Vanuit kantoortje met busje naar hele drukke bushalte. 10u: We gaan met +/-10man een busje in. Ik word gek van de muziek dus maar snel MP3-spelertje aan met muziek van Luxemburg-Nederland (Kooyke, Spoortje, Hansje en Smit AANSLUITEN!) Halverwege stop bij een groot restaurant. Vraag of ik bij "Engelsman" mag zitten. Het blijkt een Duitser te zijn die in Can Tho woont. Hij werkt voor Vietnamese staat en wat EU-projecten. Leuk mee geouwehoerd. Krijg zijn visitekaartje.Ik mag hem altijd bellen als er iets aan de hand is. Lekker gevoel! We bussen verder tot de pond. Tijdens oversteek Phuong gebeld dat ik eraan kom. "Hans Georg Jonek" wijst me op een bouwwerk in de verte. Brug in opbouw waar twee weken geleden +/-55 mensen zijn gestorven door instorting. Stukje met bus door Can Tho. Druk maar minder druk dan Saigon. Busstation: "Houdoe Hans". Het is nu 16u. Naar door 10 taxi's te zijn benaderd komt na 5 min. Phuong. Achter op de scooter naar "huis". Voor Vietnamese begrippen een heel sjiek huis. Hier met Phuong wat gedronken. Dan brengt Phuong me naar Budhisten (Khmer). Hier ga ik les geven.
Als je binnenkomt, heb je toch wat drempelvrees. Er zitten jonge gasten met een oranje pak aan met een peuk in hun mond en met hun nokia te spelen. Weg drempelvrees. Budhisten zijn ok. Dan zet Phuong me weer naar thuis af. Tas uitgepakt. Na half uurtje komt m'n huisgenootje Janneke thuis. Aardige meid. Beetje gepraat en daarna gaan we eten. Leuk tentje niet ver van huis. Daana nog biertje met Janneke en Phuong in cafe. Naar huis en op tijd naar bed.

  • 20 Oktober 2007 - 09:10

    Janneke:

    aardige meid?! Geweldige meid, haha!

  • 22 December 2007 - 17:57

    Jan Maassen:

    Je eerste dagen als ViëtMan (zo noemde mijn grootvader destijds de Viëtnamees) zitten er op. Leuk al wat contacten te hebben zo ver van huis en haard. Maar goed dat je Leur als metropool al gewend bent, nietwaar? Succes verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marco

Marco van Meer

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 150635

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Stepping Stones

19 Januari 2011 - 17 Maart 2011

bouw school te Kok Thnot Village

08 December 2009 - 10 Februari 2010

Asia part II

30 September 2007 - 31 Januari 2008

Vietnam 2007-2008

Landen bezocht: