No boom boom for ome Ko - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van marco meer - WaarBenJij.nu No boom boom for ome Ko - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van marco meer - WaarBenJij.nu

No boom boom for ome Ko

Door: Marco van Meer

Blijf op de hoogte en volg marco

13 December 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 1 (8-12-2009) en Dag 2
De Leur - Breda - Roosendaal - Amsterdam - Bangkok.
Ja ja, het is echt waar, vandaag gaat ome Ko weer naar Zuid-Oost Azie. Ten eerste iedereen bedankt voor de leuke reacties.
Om twee uur vertrekken we (ma, pa en ons Dien) vanuit de Hovenierstraat naar station Roosendaal. Hier nog een bakkie gedaan. We lopen naar het spoor vanaf waar mijn trein zal vertrekken. Ja hoor, trein rijdt niet, maar wel een andere kwartier later vanaf een ander spoor. Na 5 minuten wat draaien en doen, zeg ik dat ze net zo goed al kunnen gaan. "Afscheid nemen is nooit leuk".
Treinreis en vervolgens vliegreis gaan goed. Nog redelijk geslapen. Om 13.00u plaatselijke tijd kom ik aan. Douane duurt best lang. Het is een mooi en groots vliegveld.
Bij uitgang staat al aardig vrouwtje van het Eastin hotel. Zij neemt me met een taxi naar het hotel. Over zeer goede snelweg rijden we naar Bangkok. In de verte zijn
de wolkenkrabbers al te zien. Ze wijst me nog op een nieuwe hoge spoorlijn. Deze gaat Bangkok rechtstreeks verbinden met het vliegveld. Bij het chique hotel ingecheckt en spulletjes worden netjes naar boven gebracht. Naar het thuisfront gemaild (vanaf mijn kamer!) dat ik goed ben aangekomen. Uurke horizontaal, gedoucht en dan fris en fruitig de stad in. Loop even langs kantoor van Amasing Asia tours en boek fietstochtje voor vrijdagochtend (06.00u vertrek!). Kom tot de conclusie
dat het pas woendagOCHTEND is in Nederland, dus ff snel met moeders gebeld. Dan te voet de stad wat in. Bij leuk tentje wat gegeten en een Heineken. Dan in het hotel nog genoten van uitzichtpunt. Mooie stad, grote wegen en vele wolkenkrabbers.

Dag 3 Bangkok
Uitgeslapen. Gigantisch goed ontbijtbuffet op. Loop naar buiten en heb zelf nog geen idee wat ik wil gaan doen. Eerst maar eens een rondje door de stad. Kom met tuc tuc overeen dat hij me voor 1,5 uur door de stad gaat rijden. Dit was geen goede deal. Hij heeft diverse stops waar ik even naar binnen moet.
2x kleermaker en 1x bij juwelenfabriek. Hier trap ik dus 1x en nu nooit meer in. Het schijnt dat de tuctucs brandstof van de winkels krijgen, als ze toeristen droppen.
Ik laat me afzetten bij druk winkelcentrum. Hoge toren met heel veel winkels. Op straat zijn er hele kleine stalletjes met groentekraampjes, vleeskraampjes, horloges, telefoons, kleren, meuk noem maar op. Hier wel heel lang langsgelopen. Blijft gewoon leuk. Later in een nog groter winkelcentrum terecht gekomen. Ook zijn er hele grote terassen met hele harde muziek en (nog?) geen mensen.
Aan het water wat gegeten en gedronken. Mooi om te zien hoe de mensen hier in en uit de drukke boten moeten springen. Verder te voet naar huis. Veel gelopen vandaag. Irritant om telkens te moeten zeggen dat ik geen tuc tuc en vooral geen "boom boom" wil.

Dag 4 Bangkok
Die fietstocht zal best leuk zijn geweest........., mare ome ko heeft lekker uitgeslapen. Snel taxi voor morgen naar luchthaven geregeld en vervolgens weer dat goede ontbijtbuffet. Van Nederlands koppel krijg ik een hint over het noorden van Thailand. Ff onthouden, kan goed dat ome Ko daar ook
nog terecht komt. Neem tuctuc naar Royal Grand Palace. NO STOPS!. (Voor vandaag heb ik gisteravond op internet al wel uitgestippeld wat ik ga doen).
Leuk ritje. Bij Palace is het erg druk. Erg indrukwekkend. Groot, veel goud, mooie beelden en hoge torens. Zelfs een mini Angkor Wat! Angkor Thom sla ik over, ik hoef niet alle tempels te zien hoor..... Loop richting het water langs vele kleine kraampjes.
Aan het water willen ze me een belachelijk dure bootreis aansmeren. 5 minuten niets zeggen, simpel kijken, en hij kost nog maar de helft. Nog geen zin hoor.
Te voet langs het water richting China town. Loop langs vaag marktje waar ik een vergelijkbare fietstocht, als ik gemist heb, tegenkom.
Zoveel heb ik dan toch niet gemist. Aan het water bakkie koffie gedaan met mooi uitzicht op Wat Arun. Hier zijn ook mooi die typische boten te zien. Loop verder richting China town. Vind het later niet overdreven druk. Vraag het aan tuc tuc driver en ik ben er al een paar kilometer voorbij. Hij brengt me terug
en zet me midden in China town af. Mwah hier is het wel iets drukker ja. Grote drukke straten met veel verkeer, maar ook hele kleine steegjes met kraampjes met alles wat je je maar voor kunt stellen. Hier wat gegeten. 't Is inmiddels donker geworden en nu ziet het er nog leuker uit met die lichtjes. Met taxi naar huis. Veel goedkoper dan met zo'n tuc tuc en geen gedoe. Tuc tuc is leuk en aardig en hoort er wel bij, mare taxi is ook wel handig hoor. Wederom veel gelopen vandaag en wederom irritant om telkens te moeten zeggen dat ik geen tuc tuc en vooral geen "boom boom" wil. Hotel/bierke/dagboek.

Dag 5 Bangkok - Siem Reap
7.00u eruit. Tas ingepakt, uitgecheckt en ontbijt. Met chique wagen naar vliegveld. Groot, netjes en alles goed geregeld. Bijna geen wachtrijen. Vliegtuig is maar voor 1/4 vol en ook gigantisch netjes. In vliegtuig papieren voor Cambodja ingevuld. Vliegveld Siem Reap is ook erg netjes en de douane duurt +/-
30 minuten. Buiten staat al tuc tuc van Smiley's guesthouse + begeleider. Vergeleken met Bangkok (waar je trouwens ook hele arme stukken hebt) is Cambodja toch
wel een stap terug. Vele mensen wonen nog echt in een soort van hutjes buiten Siem Reap. Raar om hier naar twee jaar weer terug te zijn. In Siem Reap zelf vind je
van alles. Van simpele hutjes toch megahotels. Ingecheckt bij Smiley's guesthouse. Simpel, gezellig koloniaal hotelletje. Ga lopen en na 10 minuutjes ben ik bij de
restaurantjes die me 2 jaar geleden zo aanspraken. Hier wat gelopen, door de markthal gelopen, gebeld met thuis, gedronken en later wat gegeten. Met tuctuc terug naar het guesthouse. Ik ben helemaal op, maar tis pas acht uur. Zit nog niet echt in mijn ritme. Op eigen kamer nog wat Engels voetbal gekeken.

Dag 6 Siem Reap
Eindelijk een keer goed geslapen. Voel me helemaal 't manneke nu. In guesthouse ontbijtje op en nu mijn site aan het bijwerken.
Vanmiddag ontmoet ik iemand van het vrijwilligerswerk.

  • 13 December 2009 - 08:31

    Corry Roovers:

    Hoi Marco,
    Wat leuk dat je ons weer op de hoogte houd.
    Een mooi verslag en mooie foto´s, geniet er van.
    Heel veel groetjes ook van Jan

  • 13 December 2009 - 09:43

    Freek En Sonja:

    Ko,
    Leuk om je zo weer te volgen. Maak er een mooie reis van.

    Groetjes Fam Verdaasdonk

  • 13 December 2009 - 10:05

    Schetske:

    't zijn weer mooie verhalen ko....
    grg

  • 13 December 2009 - 11:09

    Mandy:

    he co
    das ziet er leuk uit
    gr mandy mark

  • 13 December 2009 - 11:24

    Christian:

    He Co,

    Wist niet dat je alweer vertrokken was, dan moeten we die vertrek borrel maar een keer doen als je weer terug bent ;-). Ziet er allemaal weer goed uit. Geniet ervan en succes. Gr, Chris en Reka

  • 13 December 2009 - 12:42

    Hans:

    he buurman,

    leuke foto's, veel succes met het vrijwillegerswerk. en geniet ervan.

    gr

  • 13 December 2009 - 12:54

    John & Angela:

    Hey!

    Ik wist niet dat je al vertrokken was! Ik heb nog een belofte na te komen....

    Groetjes van Angela

  • 13 December 2009 - 17:52

    Henrique:

    He Ko! Leuk je eerste verslag te lezen! Bangkok is wel indrukwekkend hè, het oude gecombineerd met de moderne wolkenkrabbers en malls! Begin je morgen al met werken? Hier is vandaag de eerste sneeuw gevallen! Véél groeten en kijk uit naar meer verhalen, Henrique

  • 13 December 2009 - 19:36

    Karin:

    He Ko,

    Zal met je eigen woorden beginnen "waar ben jij"??
    Reis verslag en de foto's zien er weer leuk uit. We hopen dat je het ritme al wat te pakken hebt. Je zal het al wel weten maar ons clubke heeft helaas verloren. Hier alles goed verder, het ziet er naar uit dat we winter krijgen dus ben maar blij dat ge daar bent. Veel plezier en tot.......

    AJAX.... AJAX.....

    Groetjes Michel en Kaat

  • 13 December 2009 - 19:40

    Werner En Marieke:

    je bent al goed op dreef! Leuk dat we op deze manier weer veel van je horen! Superveel plezier daar, groetjes

  • 13 December 2009 - 20:12

    Karin Uit Tilburg:

    Hoi Marco,

    Heerlijk om je verhaal en foto's te zien en wat zou ik stiekem met je willen ruilen: al is het maar voor het mooie weer ;-).

    Geniet ervan en ben benieuwd naar je vrijwillgersverhalen...

    Groetjes,
    Karin Flowers ;-)

  • 13 December 2009 - 20:42

    Veulen:

    Co waarom vooral geen "boom boom"?
    Geniet van je reis en we blijven je volgen
    gr vd nuijtjes

  • 14 December 2009 - 11:51

    Edwin En Griet:

    Hoi Ko,

    Leuk dat je daar weer naartoe gaat. Geniet ervan.
    Ik vind het kei leuk dat je me op de hoogte houdt, maar kan het op een ander emailadres, want ik werk binnenkort ergens anders en dan zie ik dit niet meer.
    Het mag op adres griet@vanderlist.net.

    Veel plezier he?

    Gr. Griet

  • 15 December 2009 - 07:23

    Martine:

    Ziet er goed uit Ko!
    Geniet ervan!

    Groetjes van ons

  • 16 December 2009 - 14:57

    JB:

    Ko,
    lekker begonnen, geniet er maar van, dit heb je wel verdient. En pas op met de Boom Boom !!!
    Jack

  • 17 December 2009 - 19:16

    Kaat:

    Hey Ko,

    Heb net jou kerstpakket op een goeie wei afgegeven. Ben ff bij jullie Pa en Ma geweest, dus die kunnen genieten van alle lekkernijen die er in zitten. Er zit ook nog een leuk speeltje voor die kleine mannen in! Heb ff gezellig gekletst en genoten van een bakse thee. Je had vanmiddag nog gebeld en je stelt het goed begreep ik, jammer dat voor jou de dagen zo hard gaan. Hier alles goed, we hebben een mooi sneeuwwit Breda op het moment.

    Grxxtjes kaat

  • 18 December 2009 - 17:54

    Voes En Dorine:

    Hee Marco, mooi man! wij hebben ongeveer dezelfde foto's van Bangkok. Maar jij gaat nog veel meer moois zien he. En wij maar sjouwen in de sneeuw en op de schaatsen..
    groeten Voes en Dorine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

marco

Marco van Meer

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 148176

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Stepping Stones

19 Januari 2011 - 17 Maart 2011

bouw school te Kok Thnot Village

08 December 2009 - 10 Februari 2010

Asia part II

30 September 2007 - 31 Januari 2008

Vietnam 2007-2008

Landen bezocht: