Fietstocht tbv Stepping Stones op 29 september - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van marco meer - WaarBenJij.nu Fietstocht tbv Stepping Stones op 29 september - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van marco meer - WaarBenJij.nu

Fietstocht tbv Stepping Stones op 29 september

Blijf op de hoogte en volg marco

26 Augustus 2013 | Nederland, ettenleur

www.steppingstonescambodia.org (zie ook de link naar facebook)

Ik ben nu inmiddels (20/01/2014) een dikke week in Cambodja.
De school ziet er fantastisch uit, men werkt bijzonder hard en gestructureerd en het niveau van Engels is echt heel goed!
Binnenkort zal ik een nieuw verslag op deze website plaatsen.

Pullenclub
In november was de slotavond van de pullenclub. Uiteindelijk hield de club 218 euro over en heeft dit gedoneerd aan Stepping Stones. Bedankt Pullenclub!!!

Fietstocht
De drukte viel wat tegen, maar toch hebben nog 40 personen (kinderen + volwassenen) hun rondje gereden voor Stepping Stones. Bij de gastvrije familie Voesenek was het erg gezellig. Uiteindelijk heeft dit evenement het mooie bedrag van 1350 euro opgeleverd!! Iedereen heel hartelijk dank hiervoor. In het bijzonder wil ik nog Camping Liesbos, alle vrijwilligers en De Boskapel bedanken.

*************************************

Op zondag 29 september vindt er een gezinsfietstocht plaats tbv Stepping Stones Cambodia (www.steppingstonescambodia.org)
Voor volwassenen kost dit €2,50, kinderen doen gratis mee. Kinderen kunnen geld bij elkaar fietsen voor de school door zich te laten sponsoren door familie, leraren, vriendjes etc. De afstand is 10 of 20 km. Bij de foto’s onder dit verslag kun je een sponsorlijst vinden. Door rechts te klikken kun je deze downloaden of direct afdrukken. Als dit niet lukt, kunnen de sponsoren ook op een eigen lijst worden gezet. Na afloop van de fietstocht is er een gezellig muziekje en voor alle kinderen een snoepzak!

Inschrijven en vertek van 12.00 – 14.00u
Locatie: Rithsestraat 122 Breda.

Ook al heb je geen gezin, dan ben je nog van harte welkom om mee te fietsen!!

Nieuwtjes:
** Met zeer veel dank kan ik mededelen dat de samenwerking met stichting Homico (www.homico.nl) nog verder geïntensiveerd is. Nadat Homico al een paar keer zeer royale donaties aan Stepping Stones heeft gedaan, heeft Homico nu een speciale bankrekening geopend voor Stepping Stones. Indien je een donatie aan Stepping Stones wilt doen, dan kan dat via dit bankrekeningnummer:
NL 38 RABO 0376518936 tnv Homico inzake Stepping Stones.
Homico is een ANBI instelling (Algemeen Nut Beogende Instelling). Dat geeft personen en bedrijven ook de mogelijkheid om fiscaal gunstig te schenken. ANBI-registratienummer 19807.
** Stepping Stones is als een officiele instelling erkend. Dit betekent dat de studenten die hun opleiding bij St-St afmaken, een officieel erkend certificaat ontvangen.
** De resultaten van de studenten zijn afgelopen jaar zeer goed geweest. Ook de studentleraren doen het goed bij hun opleidingen, die zijn gesponsord door Stepping Stones. De studentleraren zijn hier zo dankbaar voor, dat zij nu (tijdens hun vakantie) allemaal helpen om riet/bambo op de daken te bevestigen zodat we tijdens regenval (TIK TIK TIK) ook les kunnen geven. Hierna zullen ze helpen bij het plaatsen van een hekwerk om de school.
** De opkomst van de kinderen is goed. We hebben nog steeds 600 kinderen!

Plannen:
** Inmiddels zijn de eerste waterfilters aangeschaft om bij de gezinnen thuis te plaatsen. Als een gezin in aanmerking wilt komen, eist St-St dat er eerst een cursus bij St-St wordt gevolgd hoe de filter te gebruiken/onderhouden. Hierna kan het gezin pas een waterfilter ontvangen. Dit wordt een zeer lang en duur project.
** De hygiene/EHBO wordt verder uitgebreid. Wellicht dat later ook volwassenen uit de buurt deze lessen kunnen komen volgen.
** St-St is bezig om in de toekomst de kinderen iedere dag een ontbijt en/of vers fruit aan te bieden.

Ik hoop jullie allemaal op 29 september te zien!!

• 03 September 2013 - 11:19

Henk Nuijten:

Prachtig initiatief, kennis is een van de basisprincipes voor vooruitgang. Chapeau aan Marco en zijn mannen om op deze manier sponsors te werven, kennis te delen met anderen, en het verloop van school en gezondheidsproject aan ons te laten zien. Zij verdienen onze volledige steun, geweldig lokale initiatieven in ontwikkelingslanden te steunen.

• 07 Oktober 2013 - 22:41

Eddy:

Ko-tje,
    Mooi dat er weer zoveel geld voor dit mooie doel opgehaald is.

Goed bezig!!!

• 11 Januari 2014 - 13:21

Buuf:

hoi ko,wat een opluchting zeker!!!!
    we hebben het goede nieuws van jullie ma vernomen.proficiat.
    heb je weer het thuiskomengevoel nu je in cambodja bent?
    ben je al bij het schooltje geweest?en waren ze blij jou te zien?
    ik lees de verslagen wel weer,
    groet buuf