Touwtrekken voor onze school in Cambodja! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marco meer - WaarBenJij.nu Touwtrekken voor onze school in Cambodja! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marco meer - WaarBenJij.nu

Touwtrekken voor onze school in Cambodja!

Door: Marco van Meer

Blijf op de hoogte en volg marco

21 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Jaaaaaa we gaan weer touwtrekken voor onze school in Cambodja!
Touwtrekken:
Datum: zaterdag 30 juni 2012
Locatie: manege Overbos. Beekse Stationsweg 2, Prinsenbeek.
Deuren open: 16.00u
Aanvang touwtrekken: 17.00u
Mmv dj the Foezz, locale artiesten en manege Overbos.
Na afloop van het touwtrekken is er een feestavond met een spectaculaire loterij en de geweldige band "manne meej nunoet"!
Een touwtrekteam bestaat uit 6 personen. Deelname €25,- per team.
Svp opgeven voor 23 juni, zodat we tijd hebben om een wedstrijdschema te maken.
Opgeven kan bij manege Overbos of door te mailen naar meervanmarco@hotmail.com of te bellen naar Corne van Sprundel, Peter Voesenek, Theo van der List of mij (Marco van Meer).
School Cambodja:
Het touwtrekken is weer tbv de Stepping Stones school te Kok Thnot Village nabij Siem Reap in Cambodja
(website: www.steppingstonescambodia.org ). Afgelopen februari ben ik weer een maand bij de school actief geweest. We hebben zonne-energie aan laten leggen en een zuiveringssyteem voor het grondwater. Dit alles hebben we kunnen doen met geld dat was verkregen door een actie in Oostenrijk. Het grondwater is nu drinkbaar en levert 400 liter per dag! Op dit moment hebben we 700 leerlingen. Ik heb deze keer met eigen ogen weer kunnen zien dat er op de school heel goed gewerkt wordt. Het mooiste moment was op de dag dat ik alleen naar de school fietste. Dit is een dik uur fietsen. In het begin dachten de mensen dat er een toerist was verdwaald, maar hoe dichter ik bij de school kwam, hoe meer bekenden ik zag. Op de school waren de 4 oprichters er deze keer niet vanwege andere verplichtingen. Op de school wist men niet dat ik zou komen, maar toen ik aankwam zag ik dat er heel netjes en hard werd gewerkt. Op dat moment dus door de lokale bevolking zelf! Het niveau Engels is al echt omhooggegaan en de kinderen, studentleraren en leraren zijn heel blij met de school. De samenwerking met de (Nederlandse) vrijwilligers loopt ook zeer goed en van deze vrijwilligers zijn ook al goede initiatieven afgekomen. Verder doen onze voetbalteams (in NAC-tenue!) het zeer goed en hebben alle drie een beker gewonnen.
Alleen maar positieve verhalen over de school? Nee. Einde vorig jaar heeft het niet meegezeten. Toen hebben we de meeste zwarte kant van Cambodja meegemaakt. Waar je mensen probeert te helpen, is er altijd wel iemand die hier weer misbruik van maakt. Dit is nu allemaal voorbij. Door dit alles staat er een nu nog sterker team en de kans op herhaling is nihil.
Ik heb opgevangen dat er ook nog andere verhalen hier in Nederland rond gaan, mare verhalen dat ik mijn geld daar kwijt zou zijn etc slaan helemaal nergens op. Er heeft natuurlijk iemand opgevangen dat er “wat aan de hand was” en voor je het weet gaan de gekste verhalen de ronde. Hoe kan ik het geld kwijt zijn? De school staat er toch?! Ik wil alles toch even heel duidelijk gemaakt hebben: Tot de laatste cent kan ik laten zien waaraan alles is besteed. En op deze manier blijf ik uiteraard werken!
Nu weer het positieve. Vanuit Australie hebben we 30 laptops gekregen. Ook hebben we een jongen een parttimebaan als computerleraar gegeven. Omdat we computerles geven en een bezetting van 700 kinderen meer is dan waarvoor we een dik jaar geleden hadden gebouwd, willen we uit gaan breiden! Wat is mooier dan te proberen weer centen op dezelfde manier te verzamelen: TOUWTREKKEN!!!!
Foto’s van de bouw van de school vorig jaar en verhalen hierover zijn als volgt te vinden: Links op het scherm onder “Mijn andere reizen” klikken op bouw school te Kok Thnot ...

Net als de vorige keer zal de stichting Pure! (website: www.pureforkids.nl )
ook weer een rol spelen in de bouw. Hiervoor zijn we hen zeer dankbaar. Met deze stichting werken we vanaf de oprichting van de school heel prettig samen. Pure zal ter plaatse de bouw en de administratie op de voet volgen en adviezen geven.
Indien je een donatie via de bank wilt doen, kan dat via Pure:
Stichting PURE! for kids te Stadskanaal, Nederland:
ABNAMRO rekeningnummer: 61.17.24.111
SWIFT/BIC: ABNANL2A
IBAN code: nl25ABNA0611724111
OVV: Stepping Stones. Marco van Meer.
Als je dit dan ook naar mij mailt (meervanmarco@hotmail.com), zorg ik dat je een nota krijgt. Deze nota kun je gebruiken voor je belastingaangifte (er is nl belastingaftrek voor giften).

Ook net als de vorige keer heeft de stichting homico (website: www.homico.nl ) zijn steun weer toegezegd voor de bouw. Hiervoor heel veel dank.

Tot 16 juni!

groet Ko

De volgende ploegen hebben zich al opgegeven:
01. Peter Voesenek (de Rith)
02. Peter Voesenek ('t Aogje)
03. Jaco Hermans
04. Team Leuk GEMENGD
05. Dames Greenery/Jover BETAALD DAMES/GEMENGD
06. Greenery verlading zachtfruit BETAALD
07. LHJHJC (Leurse Hang Jongeren Hans Jansen Combinatie)
08. Bouwers van de school
09. UBZ (Ut Botte Zooike)
10. Stal Terheijden BETAALD GEMENGD
11. Heigatstraat 2 BETAALD
12. De Stampers
13. Van Puijfelik
14. Helmer
15. Balemans autoschade
16. Gebr Coremans
17. MeerSS
18. De Rat; met wereldrecordhoudster watertrappelen! GEMENGD

  • 21 April 2012 - 11:30

    Ineke:

    Even hoopte ik dat het touwtrekken al in mei was, dan was ik erbij geweest. Nu zal ik via dit medium moeten lezen hoe het is geweest. Maar ik zal ondertussen in Cambodja mijn best blijven doen. Heel veel succes met de voorbereidingen.
    En dat er maar veel mensen mogen komen om je goede werk te ondersteunen.
    groetjes vanuit een bloody hot Cambodja
    Ineke


  • 21 April 2012 - 18:56

    Peter En Dorine:

    Ha Ko,
    Het schooltje mag wel wat groter. Het is zo mooi. Fijn dat er zo veel mensen plezier van hebben. Wij melden een team aan (nog wat mensen bij elkaar zoeken, maar dat lukt vast wel) Heb je verder nog hulp nodig? groeten, Voes en Dorine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marco

Marco van Meer

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1276
Totaal aantal bezoekers 148217

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Stepping Stones

19 Januari 2011 - 17 Maart 2011

bouw school te Kok Thnot Village

08 December 2009 - 10 Februari 2010

Asia part II

30 September 2007 - 31 Januari 2008

Vietnam 2007-2008

Landen bezocht: