mijn 2e week - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van marco meer - WaarBenJij.nu mijn 2e week - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van marco meer - WaarBenJij.nu

mijn 2e week

Door: Marco van Meer

Blijf op de hoogte en volg marco

06 Februari 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Afgelopen weekend begon goed. Er was iemand van de groep jarig. Dus taart en wat met de groep gegeten en gedronken. Totdat ik in 1 keer naar de wc moest.......
Over zaterdag tot en met dinsdag heb ik dus verder weinig te melden. Alleen dat hier een aardige dokter zit, de apotheek er heel netjes uit ziet en dat ik met So en Rachel
overlegde alsof ik weer in Nederland was. Op dinsdagavond belt Kang me om te zeggen dat een oudleerling/studentleraar (Hul) van vorig jaar al twee keer op de bouw langs is geweest om mij te zien. Balen. Op woensdag ga ik weer naar school. Nu is het weer schrikken, maar niet omdat er deze keer zoveel is gebeurd.... het tempo is er even uit. We fikken een stukkie bos af om het terrein wat groter te maken. Hier vluchten echt allerlei beesten uit! 's Middags overleg met So, Kang en Dan. Vertel hun dat ik NIET in het bestuur kom, maar adviseur word en absoluut de komende jaren bij de school betrokken blijf.. Ze zijn NIET blij dat ik niet in het bestuur kom, maar begrijpen het wel (een beetje). Ook hebben we het over leraar Sorin. Hij is tijdens de oprichting van de school gestopt, maar zou ook in de directie
komen. Hij kan terugkomen, maar dan in eerste instantie als gewone leraar. Na een halfjaar kan hij dan hoofdleraar worden. Ik ga hem volgende week opzoeken, denk ik.
's Avonds weer een uitgebreid overleg met So gehad. Had die dagen dat ik op bed lag, weer een hele lijst met opmerkingen en vragen gemaakt. Op donderdagochtend ga
ik met So en Rachel weer wat prijs navraag doen, echter alle winkels zijn dicht vanwege Chinees nieuwjaar. En dan zijn ze in 1 keer allemaal van Chinese afkomst....
We hebben nog een klein ongelukje met een fietser. Dan weer na de bouw, hier komt na een tijdje Hul langs. Was erg leuk hem weer te zien. In het begin was hij heel verlegen, maar daarna toch lekker mee geouwehoerd. Verder wederom overleg gehad (ja, wat ik op mijn werk thuis dus heel weinig doe, doe ik hier dus heel erg veel!) over wat we nog moeten doen en wat we daarvoor allemaal nog nodig hebben. Op vrijdagochtend hout aangekocht voor extra bureau's (want we hebben al meer dan 950 inschrijvingen!)
en voor de tussenwand van de bibliotheek. Ik spring later in de cabine van het vrachtwagentje om de weg wat te wijzen enne omdat mijn moto-driver gister wat teveel had gedronken.. Hij zat constant te kuchen en die LUCHT die daarbij vrijkwam, daar kon mijn lucht van zaterdag tot en met dinsdag echt niet tegenop! Op school kleuren voor het verven uitgezocht en met Rachel "mijn lijst" doorgenomen en wat bijgebuurt over van alles en nog wat. Ja, ik zal de reacties voor zijn: ome Ko overlegt meer dan dat hij echt fysiek wat doet...... Op het einde van de middag lekker
vrijdagmiddagbierke op bij Smiley's en daarna gaan eten+drinken met een internationaal gezelschap van New Hope. Op zaterdag en zondag lekker vrijgenomen. Op zaterdag naar Tonle Sap Lake gefietst en naar een tempel bovenop de berg gegaan met hele mooie uitzichten op rijstvelden en de armoedige huisjes op palen.
Begin net aan een broodje en er komt een klein menneke naast me zitten. Ik geef hem mijn broodje en het koppie nadat hij de eerste hap had genomen, zal ik nooit vergeten.
Hij had volgens mij nog nooit zoiets lekkers op. Moest meteen denken aan het menneke dat ik vorig jaar mijn ijsco had gegeven. Dat was toen de lekkerste ijsco die ik niet had gegeten, maar dit was absoluut het lekkerste broodje wat ik ooit niet heb gegeten. Hierna stukkie teruggefietst en bij een tentje aan de rijstvelden lekker in een hangmatje gelegen. Ongelooflijk relaxed en dit ga ik absoluut veel vaker doen. Op zondag lekker in de stad wat rondgehangen en nu ff gauw verhaaltje in elkaar gedraaid. groet Ko

  • 06 Februari 2011 - 15:20

    Arnold Overdevest:

    Hoi Ko, Weer een leuken levendig verslag wat je zo ff snel in elkaar heb gedraaid.
    Ja en wat dat werken betreft ... Denk en praatwerk is ook werk !! maar dat kan je niet op de foto's laten zien want dan denken we dat je alleen maar op een terasje zit denk ik.
    Succes verder en ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 06 Februari 2011 - 19:24

    Nuijtjes Veulen:

    Beste Co.
    Mooi verslag , veel vergaderen is denk ik wel het belangrijkste om dit project goed te laten verlopen.
    Ga zo door jochie je bent goed bezig.
    Groetjes uit veulen.

  • 07 Februari 2011 - 18:53

    Eddy:

    Ko,

    Wederom vooruitgang in de bouw. En ook in de aanmeldingen. Op naar de 1000 . Zoveel zitten er bij ons niet eens op school. Wel een goed teken dat er zoveel belangstelling is . Helpt de kids in ieder geval wel op weg naar een betere toekomst. Goed bezig.

    Is de lucht rondom je potje al geklaard.

    Grt. Eddy


  • 07 Februari 2011 - 20:35

    Jac En Ada:

    Hoi Marco
    Leuk je zo te kunnen volgen van uit ons nederlandje.
    Goed werk!!
    Van Corne gehoord dat hij volgende week naar jou wil gaan.
    Wij wensen jullie samen een gezellige tijd toe..een beetje ontspanning is ook niet verkeerd he.Veel succes nog en tot hoors.

  • 08 Februari 2011 - 19:11

    Buurvrouw Jessie:

    He buurman,
    Weer heb ik met veel plezier je verslag gelezen. Wat een andere wereld waar je nu in leeft... Ik word er helemaal jaloers van en krijg ook de reiskriebels! Ben nu al benieuwd naar je volgende belevenissen!
    Enjoy, enjoy, enjoy!!
    Groetjes,
    Buurvrouw Jessie

  • 08 Februari 2011 - 20:24

    Tineke En Corne :

    kootje,

    jij bent goed bezig!

    gegroet.

  • 10 Februari 2011 - 22:02

    Jan En Corry Roovers:

    Hoi Marco,
    Ik lees dat het goed gaat daar met de bouw, een heel fijn vooruitzicht voor de kindjes waar je het allemaal voor doet.
    Die zullen het project ook wel met verbazing volgen met hun dankbare oogjes.
    Wij kijken weer uit naar het volgende verslag van je. Super dat je de tijd neemt om ons op de hoogte te houden.
    Veel succes. en groetjes

  • 11 Februari 2011 - 16:29

    Dessy En Jenk:

    Hallo bouwheer Marco

    Je bent geweldig bezig. De deskundige: Leerling en Leermeester. Je bent een echte teamspeler, je geeft de mensen zelfvertrouwen. Het cadeautje geld wat je hier hebt in- gezameld moet voor worden gewerkt.
    Marco, door iets te betekenen voor de grote wereld waar je deel van uit maakt, krijg je een gelukkig leven. Petje af, ga zo door en vergeet je biertje niet. Leuk verslag en prachtige foto's.
    Ps
    Heb je de Tulip Waterzuiveraar al uitgeprobeerd?
    Regards,
    Henk

  • 13 Februari 2011 - 23:40

    De Onderbuurtjes:

    Hoi Ko,
    Hartstikke mooi dat werk daar,en wat dat denken van jou betreft:Is goed voor je hersenpannetje,en die kids daar zijn er toch maar mooi mee geholpen.
    Vooral zo doorgaan,
    Wij kijken weer uit naar jou nieuwe verslag.
    Groetjes
    Buuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marco

Marco van Meer

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 148422

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Stepping Stones

19 Januari 2011 - 17 Maart 2011

bouw school te Kok Thnot Village

08 December 2009 - 10 Februari 2010

Asia part II

30 September 2007 - 31 Januari 2008

Vietnam 2007-2008

Landen bezocht: