Carnavalshulp - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van marco meer - WaarBenJij.nu Carnavalshulp - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van marco meer - WaarBenJij.nu

Carnavalshulp

Blijf op de hoogte en volg marco

14 Februari 2021 | Cambodja, Khett Siem Reab

Bedankt voor de donaties nav deze actie!
Doneren kan natuurlijk nog steeds en is hard nodig.

Beste (Carnavals)vrienden,

Met Carnaval wil geld rollen!!

Helaas kan dat dit jaar niet op de gebruikelijke wijze. Zonder onze lokale helden, zoals oa de kastelein en kapper hierbij uit het oog te verliezen, wil ik jullie vragen om ook wat geld richting Stepping Stones Cambodia te laten rollen.
Zoals de meesten van jullie weten, ben ik vanaf de oprichting (ruim 10 jaar geleden) bij deze school betrokken. Door de corona-crisis zijn meerdere acties niet doorgegaan en hierdoor komen wij in financiële problemen. Onze lokale leraren hebben al maanden salaris hiervoor ingeleverd.
Ik heb van velen al meerdere malen complimenten gehad voor mijn werk in Cambodja, maar hiervan kunnen wij helaas geen rekeningen betalen! Hulp is nu harder nodig dan ooit.

De financiën lopen via stichting Homico. Deze stichting is al vanaf dag 1 bij de school betrokken.
NL38RABO 0376518936 tnv STICHTING HOEVENS ONTWIKKELINGS- EN MISSIE-COMITE o.v.v. Stepping Stones Cambodia.

Wat een kans om op Carnavalszondag [e-38] Valentijnsdag een goed gevoel te krijgen!

Zouden jullie dit bericht svp ook willen delen?? Op het moment dat je dit deelt, zou je dit kunnen zien als een rondje geven....

Bedankt/Akon Cheran!

groet Ko

meer info:
www.steppingstonescambodia.com
www.homico.nl

Hieronder nog een korte samenvatting over Stepping Stones en mijn betrokkenheid:

Stepping Stones Cambodia is eind 2010 opgericht door 3 Cambodjanen, 3 Australiërs en 1 Nederlander (Marco) en heeft als doel de lokale bevolking te helpen. Dit gebeurt onder andere door gratis les (naast het slechte en corrupte Cambodjaanse onderwijs) te geven aan de kinderen (Engels, hygiëne, gezondheidszorg, computer, sport [e-38] spel). De school geeft 600 kinderen een veilige en leuke omgeving waar ze zich kunnen ontwikkelen, sporten en spelen in de eigen omgeving. In de bibliotheek kunnen de kinderen lezen en boeken lenen. Mensen met een fysieke en/of verstandelijke beperking hebben ook een plaats gekregen bij Stepping Stones en zijn hier bijzonder gelukkig door geworden (normaal worden gehandicapten in Cambodja genegeerd, de families schamen zich voor hun gehandicapte kinderen).

Dankzij hulp en donaties uit Nederland, Australië en Oostenrijk is de school gebouwd en kan de school zijn belangrijke rol blijven vervullen. De grootste donatie is echter gedaan door een van de Cambodjaanse oprichters. Het stuk land dat hij voor zichzelf van zijn moeder kreeg, heeft hij aan de school geschonken! Stepping Stones heeft een zeer centrale rol in de gemeenschap en iedereen is bijzonder trots op de school. Als er iets gedaan moet worden, dan helpt de plaatselijke bevolking mee. Stepping Stones heeft een medische post en er is schoon drinkwater. Voor allerlei problemen gaan de mensen naar de vertrouwde lokale leraren van Stepping Stones en we organiseren regelmatig een dorpsbijeenkomst. In de toekomst willen we o.a. zelf groenten en fruit gaan verbouwen, kippen houden, de wegen verbeteren, ontbijt/lunch/fruit aan de kinderen geven en de gemeenschap verder helpen waar mogelijk.
Het uiteindelijke doel is om zelfvoorzienend te worden.

Zelf ben ik nauw bij de school betrokken. Ik probeer de school een of twee keer per jaar te bezoeken en dan ook werkzaamheden voor de school te doen. Bij alle grote beslissingen word ik betrokken en iedere maand krijg ik een financieel verslag.

De gevraagde financiële hulp is oa nodig voor medische benodigdheden, spullen voor de hygiëneklas, diverse schoolmaterialen, spullen voor de bibliotheek en salarissen van de plaatselijke leraren. De financiën in Nederland lopen via stichting Homico ( www.homico.nl ), deze stichting is vanaf dag 1 betrokken bij de school.

Mensen we hebben het geld echt nodig!! 50.000usd vaste kosten en vooralsnog geen eigen inkomstenbronnen.

Namens de leraren en kinderen van Stepping Stones heel veel dank voor uw interesse en evt hulp!

• 15 Februari 2021 - 09:55

Henk:

prachtig initiatief, we doen mee.

groeten Henk

Tags: t