De school ziet er fantastisch uit! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van marco meer - WaarBenJij.nu De school ziet er fantastisch uit! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van marco meer - WaarBenJij.nu

De school ziet er fantastisch uit!

Door: Marco van Meer

Blijf op de hoogte en volg marco

14 Februari 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

En daar istie een jaar later weer.......

Omdat ik nogal wat verzoeken EN donaties (BEDANKT!!) heb gehad, bij deze toch een stukje op mijn website.

Vorige week zondag ben ik weer vertrokken naar Cambodja om te gaan kijken naar het schooltje, belangrijke dingen te bespreken en ook naar arme gezinnen voedselpakketten te gaan brengen. Verder is het mijn bedoeling om gewoon vakantie te hebben! Nadat het vliegtuig in Hong Kong mooi op mij wachtte vanwege mijn vertraging, kon ik na een gigantische snelle histyrische stop op Hong Kong meteen in het vliegtuig naar Phnom Penh. Hier aangekomen was het best warm.... Snel tuctuc gepakt en dit voelde weer heel goed aan.

De volgende dag met de bus doorgereisd naar Siem Reap en kon dus weer veel van het mooie Cambodja zien. In Siem Reap snel naar hotelleke en meteen met So (directeur school) afgesproken. Een paar bierkes later moeten we ons haasten naar het vliegveld, want daar komt onze collega Jurgen aan. Deze Oostenrijker heeft in zijn land een actie gehouden en hiermee kunnen we zonne-energie aan gaan leggen. Meteen een gezellige avond gehad en de volgende dag gaan we meteen naar het bedrijf dat we eigenlijk al uitgekozen hadden. Nog wat dingen besproken en veel rekenwerk gedaan. We laten dit bedrijf ook een systeem aanleggen waarmee we per dag 400 liter zuiver drinkwater hebben. Hierna naar het schooltje! Wat ziet het er ongelooflijk fantastisch uit! Ook ziet alles er heel netjes en gestructureerd uit. Vele kids kennen me nog en het Engels is ook heel sterk vooruitgegaan. Ook was het heel goed de andere jongens van het bestuur, de leraren en de assistentleraren weer te zien. Er is nu ook hygieneklas wat ze in een heel leuk zelfgemaakt gebouwtje doen. Ook is alles nu mooi aangekleed met bloemen en planten. De dagen hierna ook een paar keer naar school geweest, wat boodschappen gedaan en echt gewoon vakantie gehouden (oa weer lekker in een hangmatje bij de rijstvelden gelegen). Vrijdagavond een heel goed potje bier met collega's van Pure! op, waarvan een stel uit BREDA! Erg gezellig, mare zij gaan..... carna..... vieren. Helaas.

Zondag (natuurlijk) gewonnen met voetballen tegen een ander schooltje en 's middags een soort van openingsfeestje van de zonne-energie gehad. Want ja! het is gewoon al klaar! Maandag veel boodschappen gedaan (fruit en cd-spelers gekocht van geld van mijn donateurs) en 's middags toch maar weer ff naar de school. Op maandagavond eerst afscheid genomen van de Bredanaars en later nog van Jurgen. Sorry voor het chaotische verhaaltje, mare beter iets dan niets..... Morgen ga ik naar Ban Lung (+/- 500km verderop om voedselpakketten naar de gezinnen te gaan brengen) en hoop vrijdag of zaterdag weer terug in Siem Reap te zijn.

Je moet zeker ff naar de het videootje kijken. Zikke Zak.....

Succes met de winter! groet Ko

• 14 Februari 2012 - 10:42

Mandy:

Hè Co.

Super
    Leuke vakantie nog Gr. Van ons!

• 14 Februari 2012 - 10:46

Corry En Theo:

Geweldig Marco je zet er wel vaart achter. Nu nog even genieten. Sucses verder en tot gauw!!

• 14 Februari 2012 - 11:35

Edwin:

ge het ze al veel geleerd zie ik wel.

• 14 Februari 2012 - 12:54

Jan En Corry Roovers:

Vul hier je reactie in...He hallo,
    Leuk reisverslag en ook weer mooie foto´s. Geniet nog maar even van je vakantie.
    Met carnaval zullen je vrienden wel een biertje voor jou drinken denk ik. Zij zullen de kas van Corrie en Theo wel in jou plaats vullen.
    Succes en tot kijk.

• 14 Februari 2012 - 13:52

Annemarie/nichtje:

Hoi neef!
    Geweldig weer dat je daar bent... Ik hoop het ook allemaal eens te zien, gewoon doen ipv erover kletsen.
    Geniet ervan, je doet er zoveel goed mee!!!
    Xx

• 14 Februari 2012 - 15:07

Jessie:

Hee buurman!
    Wat ontzettend fijn om te lezen dat alles goed gaat met het schooltje! Geniet van je welverdiende vakantie. Als je terug bent kletsen we snel weer een keertje bij onder het genot van een borrel.
    Groetjes,
    Jessie

• 14 Februari 2012 - 17:41

Ada Nuijten:

Halo Marco
    Goed te lezen dat alles naar wens gaat. Onze Corne heeft met mij mee gekeken en vond het er ook geweldig uit zien!! Leuk toch dat er vorderingen gemaakt worden.
    Geniet er maar van ...van je schooltje en van de vakantie!!
    Groeten van ons uit Made

• 15 Februari 2012 - 18:53

Chris:

Goed bezig Co!!

• 15 Februari 2012 - 19:23

XXL:

Hier kan sjeke van as nog wa van leren!

Hup Ko!

• 15 Februari 2012 - 19:43

Wilbert:

Goed bezig! :-)

• 15 Februari 2012 - 23:03

Henrique:

Hé Co!

Mooi dat je het goed naar je zin hebt! Het schooltje ziet er inderdaad prachtig uit!

Je doet weer goed werk vriend. Nog fijne weken en we kijken jouw verhalen tegemoet!

Groeten,

Henrique, Marta en Pau.

PS Hier vandaag ook wat warmer (-1C) en weer eens wat sneeuwval, voor de afwisseling :-)

• 16 Februari 2012 - 07:45

Hans:

he ko,

goed bezig kerel! ziet er weer goed uit, veel plezier nog.

gr

hans en paula

• 17 Februari 2012 - 10:08

Floortje Biemans:

Ha Ome Ko,

Wel jammer dat je er niet bij bent nu ik voor de 1e keer echt ga carnavallen..............

Allaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf

• 17 Februari 2012 - 14:21

Kaat:

Hey Ko,

Ziet er weer goed uit, veel plezier en geniet ervan he!!
    Ik zou je vertellen hoe het is gegaan, maar ik heb niets te vertellen het is niet doorgegaan.
    We beurten wel bij als je weer terug bent.

Groetjes mich en kaat

• 20 Februari 2012 - 09:48

Daniela:

Vlieg ik helemaal vanuit Cambodja naar Breda om te carnavallen, blijk ik een souvenir meegebracht te hebben, nl. De BOF. Das niet boffen maar gewoon vette pech. Misschien heb ik vrijdagavond heel Breda al aangestoken maar dat zal over een week of drie wel duidelijk worden. Veel plezier nog in Siem Reap en we drinken er eentje als we weer terug zijn van ons jaartje Cambodja!